Fogadd el azt, ki verseket ír Néked, A vallomása, felülmúlhat Téged. Fogadd el azt, aki sírni tud érted, Azt, aki mindig örülni tud Neked.

2011. február 11., péntek

M. Eminescu Kék virág



Ismét csillagokba nézel,
Fellegekbe, föl a mennybe?
Bár gondolnál életemre,
Lelkem, s ne felejtenél el!

Hasztalan zsúfolsz agyadba
Napsütötte folyót, akármit -
Tenger, asszír sík csodáit
Elméd hasztalan kutatja;

Ősi gúlák szikla-teste
Fel az égbe tör kevélyen -
Ne keresd a messzeségben
Azt, mi boldoggá tehetne!"

Ekként szólt a kis leányka,
S fürtjeim szendén becézte;
Bár találó volt beszéde,
Én nevettem bölcs szavára.

,,Jer a zöldbe, hol zokogva
Fut a forrásvíz a síkra...
Hol már-már ledől a szikla,
Le a roppant völgyszorosba.

Vár reánk a tisztás széle,
Derűs tó ragyog szemükbe,
S ott a nád tövén ülünk le
Jó szagú szederlevélre.

Sok boldogságot fecsegve
Fog hazudni majd kicsiny szád.
S én egy réti szegfű szirmát
Tépve, kérdem, hogy szeretsz-e?

Engem ott a nap megérlel,
Mint egy almát, szép pirosra,
S dús aranyhajam kibontva,
Elnémítlak lágy selymével.

Hogyha csókot adsz, szerelmem,
Nem fog tudni róla senki,
Mert a nagy kalap elrejti. -
Mást ez úgyse érdekeljen!

Míg a fák fölött halad
Majd a hold a nyári estben,
Kebeledhez szorítsz engem,
S én körülfonom nyakad.

Lomb hajol ránk, lágyan átfog,
S míg a völgy felé leszállunk,
Minden csókot csókra váltunk,
Mint a rejtőző virágok.

Majd kapunkhoz érkezünk,
Sugdosunk a mély sötétben,
Halk szavunkból más ne értsen;
Mért törődjön épp velünk?

Még egy csók - s eltűnt az álom,
Hold süt - ott állok meredten!
Én bolondos, szép, egyetlen
Üdvöm: édes kék virágom!

Eltűntél, csodás igézet!
Nagy szerelmünk holt - te drága
Kék virág, szívem virága!...
Mégis szomorú az élet!

(Franyó Zoltán)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése