Fogadd el azt, ki verseket ír Néked, A vallomása, felülmúlhat Téged. Fogadd el azt, aki sírni tud érted, Azt, aki mindig örülni tud Neked.

2009. október 9., péntek

Ahol senki sem ért



Egy idegen tekintet könyvéből olvasok oly tiszta meséket, hallgatok kristályként csengő dallamokat a tavasz hangversenytermében, pedig csak elment mellettem… Ráncaiban életút porával telt kedves emlékek kifürkészhetetlen mélységének gyöngykoszorúja…Csodálatos, amikor a csend madártorokból szólítja meg a hétköznapok kicsiny dugójával betömött fülünket, s halljuk végre a csengőn ringó lágy dallamok tökéletes rendszerét…Mély levegő a napsütötte lét párájából, s maga a boldogság, ahogy tüdőnket telíti a délutáni város illatos levegője. Kiskanálnyi életaroma, s túlcsordulóan bódít a suhanó árnyak tavaszhangú szava.
…és még egy szippantás a csodából, melyet életnek kereszteltünk… Áramoljon csak szét vérünkben a pillanat…
A tartani valahová mozgatórugójának szükségszerű dinamikája, amikor bele merünk halni kicsit idegen mosolyokba, ismeretlenül kongó léptekbe, sosem látott színű, és szabású kabátok suhanásába. Mintha ittam volna a láthatatlanság titkos összetételű esszenciájából.
S megannyi lélek, megannyi életút, megannyi kereszteződés. Micsoda csodálatos térkép rajzolódik lelki szemeim elé… Felerősödik a szél, karomon végigfuttatja apró, bár hűvös, de mégis jó szándékú hírnökeit, s a lassan ébredező szőrszálakba feledkezve bámulok libabőrbe öltözve, s testem is lassan a tavaszba olvasztja magát, mint a csonkig égett gyertya a komód tetejének simára csiszolt fájába. Arcomhoz kapok, valami mintha megérintett volna, s képzeletem valós játékosa egy kis ismeretlen hártyás szárnyú, mely most holtan fekszik mellkasomra hullva. Megöltem őt. Pedig csak megérintettem. S fekete anyagom lassan megrendezi az ő megismételhetetlen gyászszertartását. Temetésére sereglett madarak sosem hallott zsoltárokkal adják meg a végtisztességet, mikor a szél gyászhuszárai képzeletbeli ló háton közelítenek, s pehely testét beleszórják a százszorszépek százszorszép koporsójába, ahol átadhatja magát az enyészetnek.
Közben a templomból távoli harang egyenletes kongása szól, s egy hangya lekéste a temetést, talán későn szabta át gyászruháját a természet varrómestere, és ezért futkos vad összevisszaságban föl- alá a combomon. Micsoda tökéletes szertartás, melynek emberi beavatottja én voltam, egyedül én…
Lassú füstfelhőbe burkolózom, s elindulok a normák útján visszafelé, szemeim fókuszát lassan átállítom, s egy villanásnyi pillanat alatt válok én is haza siető emberré.
Lassan az én kabátom is susogni kezd, lábaim versenyt lépnek egymással, s látszólag belesétálok a hétköznapi normák fojtó rendszerébe, ahol senki sem ért…

Rymmell

BELAFONTE - TRY TO REMEMBER



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése